fredag, december 12, 2008

Sober friday, sober Loisan

Det absolut värsta jag vet, det är att invänta arbete. Det är en krypande panik känsla, wierdo I know. Hela dagen blir som förstörd när man väntar på tråkigheter, bättre att slå upp ögonen, hoppa i kläderna, göra ett jobbryck på morgon/dagtid sen hem och slappa. Kanske har jag den här känslan bara för att jag inte är så insatt i restaurangvärlden, jag vet inte hur allt ska gå till och bävar mig för frågor om menyn. Men det är nog en vanesak, har ju en go personal omkring mig till hjälp. :)

Nu är jag i mitt andra hem, dvs i Marris lägga på Älvis. Vi ska tillaga renskav och mos tillsammans med Nussi, som närsomhelst dyker in genom dörren. Var förresten på stan idag och inhandlade ett par superläckra strumpisar på Lindex, svarta med nått grönt mönster, som jag tänkte ha nästa helg.

Alla planerar för ikväll och morgondagen, själv blir det kneg all the weekend, trist men samtidígt insparade penkis. Vilket inte är helt fel, såhär i juletid. Har inte ens hunnit inhandla mer än en enda julis ännu.

Nu tror jag att min lilla Marwi vill ha lite hjälp av mig i köket, så jag ska sluta nöta och börja böka i köket. Ses! /Louise.

Inga kommentarer: