fredag, december 26, 2008

Oh Cecilia, I'm down on m my knees

I'm begging you please to come home !

Just nu, har jag dåligt samvete över att jag inte har bloggat något på mer än en vecka. Och jag har en hel del rosiga saker att dela med mig av, men just nu känner jag inte för att berätta om julen osv. Just precis här, exakt nu, är jag hemkommen, eller ja till mitt andra hem på norskav, efter en hektisk arbets kväll/natt, inväntar mitt lilla gryn och saknar Cissi.

Avnjuter faktiskt en Jackie D i skrivandets stund och tänker tillbaka på alla våra sentimentalfyllor jag och Nutti/Cissi har haft. Det är så lustigt hur vi beteér oss på tu man hand och inför andra. När vi två slår skallarna ihop så betvivlar jag att omgivningen skulle kunna tänka sig att vi är två vettiga människor. Och förlåt Cissi, men speciellt inte du, du är liksom helt lost in a space, but I love it.

Så fort vi tar oss ett glas ihop, börjar de djupa konversationerna, om livet, om den oändliga saknaden av barndomen, relationsteorierna m.m. Sen när vi är nykter, åker omkring i bilen och har släppt av de andra, så gasar vi iväg efter kringelkrokiga vägar och skriker, gapar i mun på varandra och dummar oss med tungorna hängandes ner mot hakorna.

Jag känner för en sentimentalfylla med dig snäckan, så varför befinner du dig längst ner i långa, landet falukorv? just nu?

1 kommentar:

Anonym sa...

Din blogg är värderad till: 3 060 kr

Se här: http://bloggvarde.se/