tisdag, november 18, 2008

You know you love me, Gossip Girl. Xoxo.

Just nu sitter jag här framför dator i mitt rum, med mina rosa filt omkring mig och funderar. Inte helt otippat va? Att jag blir sentimental och smått nedstämd så fort jag är ensam. Men så är jag.

En sak som jag många gånger har funderat över, är vad jag har gjort de människor som missunnar en allt gott? Jag kanske är fullkomligt egocentrisk som tror att allt handlar om mig. Men känslan som jag får ibland är så starkt och självklar, så att jag bara inte kan ha fel.

Tänker självklart närmast på den här bloggen "stabyourback.blogspot.com", där någon har hängt ut en massa människor och deras hemligheter, som dök upp från ingenstans. Jag blev naturligtvis misstänkt. Men varför?

Vad har jag gjort, som får människor att ens tro att jag skulle göra något sådant? Ni blev säkert besvikna när ni trodde att det var jag, men hur sårad tror ni att jag blev när ni ens tänkte tanken, Lojsan?

Och jag vet att teorier angående bloggen fortfarande läggs, det spekuleras och snackas. Jag kan inte annat göra, än att säga och stå fast vid att det inte är jag. Men visst är jag imponerad att någon kan lägga fram det så fint, så att man tror att det verkligen är jag som står bakom det hela.

Därför kan man tro att det är jag:

-Man gör en blogspot.com (För att jag är van vid den här sajten, majoriteten använder blogg.se)
-Man döper den till "stabyourback", låter faktiskt som något jag hade kunna komma på
-Man kallar Linda, för Hannu, vilket jag nästan är ensam om att göra
-Man skriver om "pippande" i Lauta, där jag var en av få som var med
-Man skriver ut saker om mina närmare tjejkompisar, som man tror att inte många vet
-Man nämner inte mina äldsta, närmsta, Cissi, Näslund, Sofia, Mallan, Ettan, som man säkerligen hade haft en hel del smaskigheter att komma ut med
-Man nämner inte ens mig på diverse listor där jag borde ha en första plats ^^
-Man använder ett mer intellektuellt språk och finare formuleringar, än många Gällivare bloggare gör..

Därför är det inte jag:

-Jag är på tok för självupptagen för att lägga ner möda på andra

(men om det var jag)
-Hade jag skrivit om helt andra personer än de som nämndes på "stabyourback"
-Hade jag skrivit på ett helt annat sätt än mitt eget
-Hade jag skrivit en massa saker om mig själv (Eller så inte)
-Jag kallar inte Malteryd för Maltan, fet tabbe, Marri om jag får be
-Jag har ingenting emot någon av de som nämndes, men jag hade definitivt inte skrivit om Linda, Marri, Lagge, Anders.E, Fredde.S Love you long time guys!
-Jag vet galet mer smaskigheter om de flesta av personerna som nämndes, så jag hade nog delat med mig om de istället för diverse oväsentliga rattfyllor.

Och därför är det hon jag tror att det är:
-Hon har aldrig gillat mig (ömsesidigt)
-Hon kan skriva, har haft egen blogg
-Hon är bitter på många av dem som nämndes på bloggen
-Hon känner alla som nämndes, förutom att hon smetade dit mig när hon blandade in Marri och Hannu
-Hon har alltid varit avundsjuk på mig
-Hon har inga riktiga vänner, sorgligt!

Trist att din Gossip Girl al á Gälka town inte funkade som du hade tänkt dig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad farao är det som händer??!Skvallersidor från Gällka poppar upp här och där...vilket jävla dravel. Ska man blogga kan man väl hålla sej till att skvallra om sej själv. Eller åtminstone stå för det man skriver om man måste skriva om andra, trist att bli beskylld för att stå bakom sånt trams.

Anonym sa...

faan, den sidan finns ju inte:( jag hade velat läsa, såå typiskt;P fast det kanske inte var så likt gossipgirl a la gällivare utan mer ren och skär mobbing?:)

Anonym sa...

oj, jag är itne anonym:) / emelie

Louise sa...

Den försvann samma dag som en polare som var nämnd anmälde den, hade själv veka analysera den mer. Jo precis mli, ett misslyckat försök. :)

Anonym sa...

Varför vara intresserad av att läsa nåt som inte ens är sant, nä då kan man hellre hålla sig till rena fakta läsningar, typiskt Gällivare, ett enda stort nötskal, usch är sååå less! Ja precis, det är inte skvaller, utan ren mobbning, bra till dig som anmälde bloggen!
Kom ihåg, man är ALDRIG anonym på Internet, det går ALLTID att få reda på vem personen i fråga är!

Anonym sa...

Sofia Talvik - My James Dean

Anonym sa...

Haha, lustigt. /k