söndag, november 16, 2008

What have I done to fall so hard for you?

Tro det eller ej, men även jag har stunder då jag bara vill vara för mig själv å göra typiska "Loisan-grejer". Högst upp på min "Loisan-grejer-lista" är långa promenader, med musik som berör mig. Jag har en speciell mapp som heter "thoughtdump", dvs tankedump, där jag har just sån musik som dödar och härdar mig på djupet. (Svar: ja, jag vet att Kays blogg hette så för hundra år sedan, det var ett klyftig ord som jag använder flitigt.)

De låtar som skränar mest i mina öron sådana stunder är följande;

Anna Ternheim - What have I done
Markus Krunegård - Ibland gör man rätt ibland gör man fel
Markus Krunegård - Samma nätter väntar alla
Kent - En himmelsk drog
Kent - Kräm
Kent - Ensammast i Sverige
A Fine Frenzy - Almost lover
Simon & garfunkle - Sounds of silence
Damien Rice - Volcano
Håkan Hellström - Dom kommer kliva på dig igen
Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt
Håkan Hellström - Bara dårar rusar in
Håkan Hellström - Här kommer lyckan för hundar
Håkan Hellström - För en lång, lång tid
Sanna Nielsen - Empty room
Lars Winnerbäck - I dina ögon
Lars Winnerbäck - Tvivel
Lars Winnerbäck - Vänner
Lars Winnerbäck - Alla vägar har sitt pris
The Knife - Silent Shout
The Knife - Neverland
The Knife - The captain
Eskobar - Someone new
Säkert! - Är du fortfarande arg
Säkert! - Det här är vad dom säger
Säkert! - Och jag grät mig till sömns efter alla dar
Säkert! - Det kommer bara leda till nåt ont
Weeping Willows - Broken Promise Land
Amanda Jensen - So far away
Johnny Cash - Hurt
Johnny Cash - Sea of heartbreak


Med mera..


Favoriten just nu; Anna Ternheim - What have I done

-
Numera har jag skaffat mig en hobby också, så jag sitter på mitt rum och nöter in ackord och sångtexter. Det är galet avkopplande att nöta för sig själv och jag kan redan säga att jag älskar det.

Nu ska jag börja avrunda, för Cissi slutar jobbet om 7 minuter, då ska jag stå färdig för en fika! Puss! /Louise.

Inga kommentarer: