måndag, november 17, 2008

Kiruna by night, en aperitif & en lollo som är mindre bright

Kors i taket! Jag glömde att berätta om vad jag haft för mig ihelgen. I lördags var jag medbjuden på invigningen av KK4:an i Kiruna av fasters sambo Perra. Så kring 15-tiden började vi rulla mot Kiruna för super god middag, som bland annat bestod av smördegsinbakad oxfilé. Kan utan tvekan säga att den rätten gick raka spåret till en första plats, vad gäller mina favorit rätter. Mumma.

Efter den utsökta trerättersmiddagen, bjöds det på fri bar och på dans. Jag placerades brevid en trevlig "slipsnisse typ", som insisterade på en dans. Eftersom att kvällens band bestod av dansbandsmusiker, blev det bugg, inte min grej. Så vi fick lära varandra en hel del som man hade med sig i bagaget, från dansen på idrotten i småskolan. :)

När det senare var dags för hemfärd, slocknade jag nog innan vi ens passerat Kirunas flygplats och vaknade upp utanför adressen, som jag tidigare under kvällen upplyste Perra att stanna på om jag själv inte skulle komma ihåg, eller vara vaken.

Inga kommentarer: