onsdag, september 24, 2008

Tidsoptimist, javisst!

Morron, morron! As usual har jag egentligen inte tid med det här, men tidsoptimist som jag är så måste jag bara hinna med en liten update. Gårdagen spenderades i Vuollerim tillsammans med klassen. Helt värdelöst. Och svar: NEJ! Jag är absolut inte av det dysfunktionella slaget, jag ser faktiskt positivt på det mesta. Men kanske var det så att jag hade lite för stora förväntningar på utgrävningarna? Har ju trots allt inte varit där förut. Hade tänkt mig att Vuollerim var en halv uppgräven borg, där man kunde se skelett och fan å hans moster i groparna. Men icket. Istället fick vi skåda små, små insjunkningar i backen, som kan, kanske, vara spår av en boplats, för 6000 år sedan.
Hoppas att nån fann det intressant, så att vi inte drog på jordens bomresa.

Nu ska jag hoppa i duschen, dra på mig kläder, smink osv, sen hinna med en frukost, innan 09.35, då vi ska befinna hos på en rättegång med rättskunskapen. Men först ska jag kika lite på Gina Tricots hemsida och se om inte jag hittar något, som morsfarsan hade kunna handla med sig hem till moi.

Ciaobella! /Louise.

Inga kommentarer: