torsdag, september 04, 2008

Thumbs Up!

Blev faktiskt ganska paff när jag fick höra att jag är dålig på att ge beröm åt människor i min omgivning, under en spelomgång Orangino hos Fia. Det har faktiskt aldrig slagit mig att jag är snål med sådant. Det har absolut inte att göra med att jag på något vis skulle vara girig, eller att jag inte unnar folk positiv kritik, jag känner mig bara löjlig när jag ger det ett försök. Å andra sidan är jag inte vidare bra på att tackla komplimanger heller. Oftast får personen ifråga ett "Äsch då, nå är du också", till svar. Fantasilöst, uttjatat och använt av alla.

Och om någon hinner före. Om t.ex. någon uttalar sig om att jag är bra på något, så känns det ju bara über fånigt att kontra med ett "Jo, det är du också." Förmodligen hade jag aldrig kommit på det om inte hon/han inte uppmärksammat att jag var bra på det innan.

Efter att ha fått höra om min ovanstående svaghet, ännu en gång igår, så kan jag lova att jag ska skärpa mig! Men räkna med att det kommer låta lite genomskinligt när jag delar ut creeds, även om jag faktiskt menar det. =)

Inga kommentarer: