måndag, september 22, 2008

Åh, om ändå jag också vore en smartie!

Idag på psykologilektionen delade våran lärare Ulla ut lappar, där vi alla skulle skriva ner de tre smartaste personerna som snabbast poppade upp i våran skalle. Det jag inte visste var att vi skulle läsa upp vad som stod på lapparna och så skulle man motivera varför. Personer som Einstein, Mozart med flera smart asses kom på tal. Högst upp på min lista var:

Niklas - I min "klass", god damn it vilken bright kille!
Alexander.B - Bara för att han är så rapp i käften


Visserligen ser mina svar ut på följande sätt, eftersom att jag inte är så insatt i dessa historiska genier. Men jag imponeras faktiskt mer av folk som snabbt plockar fram fakta och får tyst på en hel grupp med sin arrgument, än någon som pluggat in mils långa ekvationer. =)


Nu ska jag hoppa i lopplådan (den snuskigaste "synonymen" för sängen) och lägga lite teorier om jordens skapelse och diverse saker vi människor är oense om. Om det nu i praktiken är möjligt, när man är på rosa moln som jag. ;) //Louise.

- -
Eftersom att du inte får någon sömn inatt,
så ska jag drömma för två;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Niklas och Alexander måste ha blivit stolta över att hamna i sånt fint sällskap !?

Louise sa...

Ja givetvis, givetvis =)