torsdag, november 22, 2007

Jag är så tired, så tired !

Irritationer, irritationer.. Det känns som om det är det enda som sipprar ut mellan mina läppar för tillfället. Säkerligen finns det en hel drös människor där ute som roar sig åt andras agg, om så är fallet så varsågod här kommer det igen!

Man är dagligen omgiven av människor som håller av en, människor som är beredda att gå över lik för ens skull. Av någon märklig anledning känner man ändå ibland, att det hade varit ett lättnad att göra sig av med den här tryggheten. Bara slå sig fri, vakna upp en dag och inte behöva bry sig i någon annan eller ens ägna en minut åt någon annan än en själv.

Det är någonting som jag alltid längtat efter, att bara få vara ifred. Det kommer snart och förhoppningsvis snarare än jag själv tror. Jag uppskattar den kärlek jag får av familj och vänner, men för att lära känna mig själv hade det nog varit bäst att ge sig av.

Och jag är medveten om att det här låter som överdrivna tånårsdrömmar, men jag är så oerhört less att bry mig. För jag tycks alltid just bry mig, i människor som inte bryr sig lika mycket i mig och även i människor som inte värdesätter mitt välmående för fem öre.

- -
Återigen har en människa som jag alltid värnat om, gjort mig fruktansvärt besviken. En person som jag alltid ställt upp för, men aldrig fått någonting tillbaka av, har huggit en kniv i ryggen på mig.

Det är små, små aggresioner som alltid funnits där, men som jag aldrig orkat ta itu med för att undvika bråk, men en dag blåssar allting upp och det bildas en känslomässig explosion.

En ständig jakt på bekräftelser är någonting som jag inte förmår mig att förstå mig på.

Varsågod älskling:


Stockholms största teaser är ett tilltalsnamn som klär,
en som gillar mingla inte lockas utav något mer.
Men ska ut och bli bekräftad varje lördagsnatt,
njuter av att spela sexig, älskar därför också att,
levera heta blickar, öppna munnen glest,
så man nästan tror sig höra hur du väst, viskat hest:

Hej snygging, hej stygging, hej

Kanske bör det sägas att du även är rätt snygg,
så varenda kille blir besatt att få dej ner på rygg.
Trots att det är välkänt att du bara är en fejk,
genast man blir minsta sugen förespråkar du ett brejk,
för aldrig blir man avhyst utan bara satt på vänt,
tills det dyker upp en kvinnlig konkurent, hörs ett känt:

Hej snygging, hej stygging hej


Men det som, kittlar allra mest är andras äkta män,
så när väninnan mött den stora kärleken, hör igen:
Hej snygging, hej stygging, hej Don Juan,
kom och bevisa att just du, du är en man.


Psst! Och grattis på namnsdagen

Inga kommentarer: