onsdag, november 21, 2007

Destination Liverpool

Då var man hemkommen samt välbehållen, trots att alla var bombis på att vi skulle anlända hem i en låda. För att göra en lång historia kort, kan man påstå att 50 timmar i Liverpool var mer slitsamt och absolut mer galet än 1 vecka i Ayia Napa och 2 veckor i Magaluf tillsammans. Visst låter det som rena vansinnet att lägga ut 8000;- på ett party, men enligt min mening var det värt varenda krona.

Tyvärr har vi inte varit speciellt aktiva vad gäller att använda kameran, eftersom att våra 4 armar varit uppe i luften den större delen av tiden. Och vem tusan vill dansa med en kamera när man var omringad av en drös härliga dans partners? ;)

Tråkigt nog har vi knappt fått i oss en endaste bit mat, som ni säkert redan vet är ju England vida känd för sin fettiga mat, allting är friterat och dränkt i drypande fett. Någon frukost fick vi deffinitivt inte i oss, jag menar vem är sugen på bruna bönor, bacon, ägg, blodpudding och plättar till frukost? Eller bruna brönor över huvudtaget? Nej fu tusan, tackar vet jag vanlig hederlig svensk råkost!

Vi skippade skumpartyt, eftersom att våra nyfunna 'Liverpoolare' medhavade Englands största snömaskin och använde den till att fylla hela deras hyrda lägenhet med skum. Vi fick besök at farbror blå samt värden för lägenheterna, och de var naturligtvis mindre glada över vårat egna VIP foam party på rummet.

I övrigt måste jag bara dela med mig av ett oerhört skrattframkallande skämt som jag fick höra när jag var som mest slut:

James: Do you know why pirates are called pirates?
Jag: No?!
James: Because they aarrrrrrrre! *Piratläte*


Dj Sammy var succé och vi är super nöjda över vår lilla resa och har redan börjat spåna på nya äventyr, plumsepigan och jag ! =)

Inga kommentarer: