fredag, augusti 01, 2008

This is the life

Inte en dag för tidigt för en liten update! Den gångna veckan har precis som alla andra veckor i mitt liv, passerat med räser fart.

Jag och Soffi kom hem från stugan i måndags, som jag nämnde i mitt förra inlägg, fortsatte våran bakvända dygnsrytm. Klarvakna och hungriga var vi båda två vid 03-tiden under natten mot tisdagen, så vi skruvade upp musiken och brassade iväg till Kirunas Statoil, som har öppet 24/7. Väl tillbaka i stan, efter att ha skränat till min "Super G skiva" som jag brände någongång i våras,(Kan dela med mig av innehållet på den skivan nedan)hela vägen hem från Kiruna, så ringde frukostklubben, dvs jag och Fia, till Jatko och kickade liv i honom. For förbi på en snabbkaffe och sen bar vidare till Pollepott som just gått av sitt dubbelskift.

På tisdag var det middag, en cykeltur förbi Nex, sen upp till Malmberget för lite socialande med grabbarna uppe hos Larsson. Vid tolv gick det i en väldans fart ner till Gälka längs parkas, för att möta upp Jensan och Bergman vid statoil. De närmsta timmarna spenderades uppe på tipsta för lite korvsotning.

I onsdags stog grillning högst upp på litsan, så vi var ett lurvigt gäng som befann oss på Lastarevägen innan grand. Kom hem från Lauta för ett tag sen, för att ladda batterierna innan det bär av till Luleå med grabbsen. Så i väntan på att dom också ska anlända hem, ska jag bränna en skiva, bara för att jag vill ha med den här underbara biten under vår färd mot kusten.



Receptet på en lyckad "super G skiva":

Damien Rice - 9 Crimes
Damien Rice - Volcano
Damien Rice - Rootless Tree
Damien Rice - Can't Take My Eyes Of You
Säkert! - Är du fortfarande arg
Säkert! - Det kommer bara leda till nåt ont
Takida - Hole In the Ground
Hellogoodbye - Here in your arms
Takida - Broken
Fall Out Boy - Thanks For The Memories
Fergie - Big Girls Don't Cry
Meatloaf - Anything For Love
Johnny Cash - Cry,Cry,Cry
Johnny Cash - Sea Of Heartbreak
Kent - Ensammast i Sverige
Kent - Utan dina andetag


Men såklart är det strängt förbjudet att skruva upp dom här bitarna under en fredag som denna, upp med humöret, ut i vimmlet och tjoa till Pazza Inter och Felicita istället. =) /Lojs.

- -
Typiskt att du inte är ett lillfinger stor,
då hade du fått bosätta dig i min bh och vara med mig över allt : )

Inga kommentarer: