torsdag, augusti 28, 2008

Att se ångest från den ljusa sidan

(Våren -07)

-Nej,nej! Inte idag, det känns som om det har blivit på tok för mycket under den här våren. Nu ska jag joina nykterhetsrörelsen ett bra tag framöver.

-Men kom igen? Bara idag? Ditt nya liva kan gå av stapeln imorgon. Tänk vad kul vi kommer ha. Malin å Stina lär ju dessutom gå på krogen. Snälla, för min skull?

Nä, jag har lovat mig själv. Men iofs, en, två öl och mina 3 xider kan jag ju ta med mig, ifall att, även fast jag är fast besluten om att inte gå ut ikväll.


(Några timmar senare)

WIHOOOO! Vad gör vi nu? Jag hade ju bara dom där ölen och cidrarna. Månne om det går att inhandla lite booze av någon. Eller, jo, nu vet jag en..

-Ahh, perfekt, men vad ska kära du ha för den då?


Ingenting alls min vän. Bara du lovar mig en sak; -Att du har jävligt kul ikväll. Tjoa för mig också, som ska pallra mig upp till arbetet imorgon.

Nemas problemas! Det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag kommer ha! Puss och kram, ses på stan!


Höger, vänster, höger, vänster, höger, vänster. Vad är höger? Vad är vänster?
Svart!

Efter festen, som jag kommer ihåg nada av
efter timmars promenad till 3 kronor,
efter en predikan om en het, upptagen killes överläpp som jag hade/har dille på
efter en fet minneslucka för väninnan, som benämnde hugget som "Rutan" (efter hans rutiga skjorta)
efter att jag gett A en utskällning, för vad är ju frågan?
efter en, minst sagt, pinsamt "flashig" taxiresa
efter efterfesten med folk vi inte kände
efter, efterfestens efterfest...


Vad är klockan och var e jag nånstans?
Var är A, som ska rädda mig ur denna hemska situation?
A, som fick nys om vän i panik, dök in i bilen och hämtade sitt trash till vän. Efter det spenderade jag och A hela dagen i sängen och stirrade upp i taket. Hade ångest. Obeskrivlig ångest.

Men såhär i efterhand, trots en tjock dimma och folk som pusslar ihop just den kvällen allt eftersom för mig, så betydde den rätt mycket för vårat liv idag. Eller hur Cecilia? :P

Inga kommentarer: