onsdag, mars 24, 2010

Hon mår illa

Godmorgon! Wihoo.. Dagarna går ganska fort här i "Hellivare", som jag så fint har döpt det till. Känner mig som världens fjant, som bara gnäller om hur tråkigt det är här osv. Men jag måste bara få ut min frustration. Okej?

Kom på en riktigt bra idé när jag var på jobbet igår.. Först och främst att jag borde göra en veckomeny redan i början av veckan. Annars blir det lätt att man hamnar tillbaka i dåliga rutiner, speciellt när man är stressad och flänger mellan två jobb, som jag faktiskt gör. Och sen tänkte jag faktiskt ta på mig ett projekt Sara Cecilia Elisabeth Notstrand. Inte för att hon behöver gå ner ens ett gram i vikt. Men det finns ju andra negativa saker med dålig kost.. Kolesterolet tillexempel.. Haha! Som igår när jag hämtade henne:

C - Åh vad jag mår illa. Usch vad jag har ätit idag.
L - Typiskt dig.
C - Ja, åh, typ chips å massa. Igår mådde jag också illa..
L - Men du? Jag kom på en grej på jobbet idag. Eftersom att du har sån dålig karaktär och oftast inte vet vad du ska äta, så kan jag ju lägga upp en plan. Typ först fyller du kylen med sådant som är hälsosamt och sen lägger jag upp en plan. Typ sms:ar dig på kvällen; "Hej! Till frukost blir det äggröra på 3 ägg, en klick kesella, en kopp té, en halv avocado".
C - Hehe, Mmm.

Hon lät lite skeptisk till idén men det vad ju en fin tanke iaf ;) Nu har jag iaf mixat ihop en smoothie i min nya mixer, lagt på en mask och tappat upp ett bad. So long!

Ca 2 dl Hallon
1/2 Banan
Ca 2 dl Havredryck
<3

Inga kommentarer: