måndag, mars 22, 2010

Äppelpäppelpironparon

Har en ny dille. Granatäpple. Mmm. Gjorde en smoothie på just granatäpple, hallon, banan och havredryck. Jisses Amalia vad den var god! Så där har ni ytterligare ett "nyttighetstips" från den nya nyttomagistern. Känner verkligen mig som en valross efter de här dagarna i Stockholm. Man kan säga att det lite väl mycket "unna sig själv". Vilket man givetvis ska göra. Men vad ska man göra när någon väcker en med pepparkaksbruna ögon och säger.. Du? Ska vi käka frukost? Man svarar, halvt sovandes: "Mmm".
"Bra, då beställer jag hit ett pizzabud". Pizza, the first thing in the morning. Aldrig tänkte jag. Men några bitar gick ner. Uäck. Så nu är det strängare måldtider som gäller. Har ju ett mål på 6 kilo till sommarn. Och visst, jag kan äta nutrilett, stoppa fingrarna i halsen, inte äta alls eller GI:a, så går det i ett naffs. Men som sagt, långsiktig viktnergång is the shit. Har redan testat allt ovanstående.

Nä nu ska jag bege mig till Hannu för en lång,lång update. Puss!

Inga kommentarer: