måndag, mars 15, 2010

Hej, jag köper alla mina kläder på Hennes och Mauritz

Solen skiner och himlen är blå, å det är så underbart när den frostiga vintern smått,smått förvandlas till vår! Jag bara älskar våren, tösnön, längdskidor, värmen, varmåkall, bergsprängaren vid sidan om elden, avgaslukten från skotrarna, buffar, min skaljacka, värmen, flaggpunsch, umgänget, afterskin och känslan av att sommaren snart knackar på dörren. Det är väl just det som jag faktiskt älskar med norrland. Och det lär förbli det enda.

I övrigt längtar jag mig bara bort, till storstan. Där trafiken går nonstop, där det inte märks att det är söndag, shorts och linne i april, shorts och linne i augusti, anonymiteten, sortimentet, cykelturer längs havet, slussen, bussen, 5 mil långt bort blir några minuter nära, staden som aldrig sover, musikanterna på sergelstorg.. Jag kan hålla på i evigheter! Längtan är stor så jag tröstshoppar lite..

Inga kommentarer: