måndag, mars 01, 2010

Gå ner i vikt, en liten bivärkning, dock man får hjärtsvikt

Äntligen är dessa 15 dagars arbete i stöten över! Dagarna har bara rusat förbi och jag har knappt hunnit tänka på annat än 2 timmar tills jobbet börjar, en timma tills jag slutar på det här jobbet och 90 minuter kvar tills nästa börjar, måste hinna äta, måste hinna, måste hinna. Phew!

För att sumera den senaste veckan så måste jag få ta tillfälle i akt och överösa mig själv med beröm. Fick en idé, som så många gånger förr, att jag ska börja mitt så kallade "nya liv". Sagt och gjort. Har levt på ägg, avocado, nötter, grapefrukt, apelsiner, fisk och sallader den här veckan. Jag har inte ens smakat en endaste liten gnutta av det där frestande paketet med ballerina kladdkaka på jobbet. Och heller inte ens snott en yttepylle liten karamell från lösvikten på Ica. De ni. Det kallar jag karaktär!

Tanken är som så att jag ska få ha en syndardag i veckan och jag hade helt ställt in mig på att den skulle infalla idag, dvs på söndagar. Dock fanns det inget sug efter onyttigheter idag. Vilket kanske också var bra, betvivlar ju att de litrar rosé som slankt ner ihelgen inte är någon skönhetskur för figuren direkt. Nä, nu ska jag gå å nanna, har massor att göra imorgon på min lediga dag.


Psst! Modevisningen gick kanonbra igår!
Tack alla snyggingar som ställde upp på catwalken!;)

Inga kommentarer: