tisdag, februari 16, 2010

Back Home

Kära vänner! Äntligen har jag ro att uppdatera er lite om mitt, för stunden, inte så händelserika liv.. Medan mina damer höll ställningarna och satte ribban för radarfylla här i Gällivare, så har jag haft en riktigt trevlig helg i Skell. Har varit rätt lugna dagar med socialande, vin, skoter, korvsotning, lite dans samt film mojs, dvs, saker helt i min smak. Blev aldrig riktigt på hugget under lördagskvällen, men söndagen spenderades med sympatibaksmälla för mitt sällskap. Bara för att jag är så himla snäll. ^^

Tog tåget hem 04.31, kändes något drygt att pallra sig upp vid den tiden på dygnet. Väl framme i Jörn klev jag på tåget och det första jag möttes av var en risig man som hade knäckt en bärsa. Hallåkom?! Måndags morgon klockan 04.31? Min mage vände sig ut och in av bara synen. Jag parkerade min bakdel på första bästa plats, givetvis mittemot denne någon som inte tycktes spotta i glaset. Somnade snabbt, vaknade dock av att jag kände mig iakttagen. Varje gång jag kikade upp lite skammset från mitt bagage som jag hade som huvudkudde mötte jag hans smile. Irriterande. Men å andra sidan kan jag förstå om han fick sig ett gott skratt. Först travar man in i vagnen, något sådär söt iallafall, sen så fort man stänger sina två gröna förvandlas den där plutmunnen till en vidöppen fågelholk, med tre kråkungar, var av en har ansträngningsastma, en annan andnöd och den tredje blåser bubblor i bongen i takt till Hits From The Bong.

Väl hemma, efter en timmes försening (som vanligt när otursdrabbade jag är med på tåget) väntade en heldags jobb. Så nu är jag helt slut i huvudet och the bed is calling! Hade fantasibrist, så jag bjuder på min bakgrundsbild!
Kate Moss.

2 kommentarer:

Petra sa...

Haha, det där med att plutmunnen blir en vidöppen fågelholk, det känner man igen på en och annan lördagskväll när man råkat ta en shot för mycket och blundar till på någon förfest. herreguu. :)

Louise sa...

Haha!! Jo precis! Därför jag aldrig vågar dra mig riktigt kanon, inte skulle de bli nå åk av då inte.. Skämt åsido!;D