onsdag, juli 11, 2007

To Win My Love <3

En underbart mysig morgon fick jag mig idag när man jobbar kväll, inget alarm som räknade ner minutrarna i väntan om att få skrämma livet ur mig. Istället sov jag och mitt hjärtenystan ut i godan ro, med våra ben flätade i varandra. Det brukar oftast bli så när en ensam själ, som min, sover tillsammans med någon. Helt automatiskt dras man ihop, som starkaste magneter. I övrigt hade jag en underbart verklig dröm, (om dig,dig,dig) så jag kan förstå att jag bara mosade Cissi i sömnen.

När vi väl pallrat upp oss ur bädden, trixade vi ihop lite fiberhavregrynsgröt, samt en lingongrona med leverpastej och saltgurka. Yummie! Sen tog vi med oss täckena från sängen, som vi hade svårt att slita oss ifrån. Slog på 'Rosa the movie', som var toppen bra. Följde varje avsnitt av serien när den gick på tv förut.

Rosa's högsta dröm är fortfarande att bli en superstjärna. Hennes urgulliga pojkvän Ville glömmer bort deras 1 års dag och gör allt för att återgälda sitt misstag. Rosa blir givetvis besviken och flyr fältet, för att spendera några veckor på Kollo. Där träffar hon Amir som finner henne i ögonfallande och han + alla andra får för sig att Rosa är en superstjärna, efter att hon drog en vitlögn. Amir själv har en stor beundrare som heter Jessica, som dessutom är Rosass gamla bästis och hon hyser inga medel för att roffa åt sig Amirs uppmärksamhet.




Man känner igen sig i besvikelsen, blir irriterad på missförstånden, vill slå sönder tv'n pga idioter och drar täcket över huvudet åt pinsamheterna. Älskar verkligen Rosa's ego, känner igen mig i det där sjungandet framför spegeln och när jag var yngre trodde jag faktiskt att jag skulle bli en superstar, som om varje skivbolag bara gick och väntade på mig. Men jag har börjat inse att dom kanske har slutat vänta, när jag dröjer så länge ^^ ;)

Gillade ni Eva och Adam så kommer ni att älska denna rulle.



Visst vill man äta upp denna Darinliknelse ? =P

- -
I've been upset and I've been down
I've been throwing things around
Since you no longer here beside me
And my friends say: Hey! Whats new?
They just heard that we were through
Well I guess I'm alright baby

I'm surviving this for sure
To win my love takes so much more
I'm surviving this for sure
To win my love takes so much more

So my friends heard that were through
Now they think I still love you
But you weren't really all that baby!
Like a walk down in the park
A light shining in the dark
It's been nothing and now clearly

I'm surviving this for sure
To win my love takes so much more
I'm surviving this for sure
To win my love takes so much more

It's funny you just changed
The boy that I ones knew
Started acting strange
I didn't know just what to do
It seemed I had no choise
But turnaround and leave
And though for sure I cried
It took some time but now I see

I'm surviving this for sure
To win my love takes so much more
I'm surviving this for sure
To win my love takes so much more

Inga kommentarer: