söndag, juli 29, 2007

I'm just a sucker with no self esteem

Ja, jag vet att det är en plåga att stöta på blogginlägg med deprimerande sångtexter, mils långa kärleksförklaringar, eller upprepningar om irritationer. Men just idag, känner jag ett behov av att bikta mig och vad passar då en ateist bättre, än att skriva av sig här på bloggen?..








Kära blogg!
Jag vet att jag inte är en fena på att fylla dig med fängslande inlägg, men det är så mycket som cirkulerar i mitt liv just nu. Det är allt från ofärdiga skolarbeten som ligger och gnager till olycklig kärlek som skaver. Det känns som om jag aldrig stannar upp och tänker efter vad jag egentligen vill, med min framtid. Vem är egentligen jag och vad vill JAG? Jag flänger mellan hem, vänner, fester, arbete och shoppingrundor, i rädlsan om att behöva fäktas med alldeles för djupa tankar. Jag håller mig alltid en armlängs avstånd ifrån, allt som kan komma för nära inpå..

Ni har väl alla säkert någongång känt, att en annan människa får er att tappa greppet. Man känner sig fånig, men lycklig på samma gång då man intalar sig själv att det inte råder några tvivel om att man hade kunna hugga av sig sin högra hand för personen i fråga. Vilket är ett helt sinnessjukt och absurt tänkande i praktiken, men som man bara inte rår för att man känner.

Man räknar dagar mellan telefonsamtalen, memorerar vart enda ord i konversationen och undrar om du gör likadant. Man känner sig skamsen när man för honom på tal, för ens omgivning har tröttat på ens gnäll, för länge, länge sen. Har det kanske gått för långt när man inleder varje mening om honom med ett: "Förlåt, men bara en sak till.." ?!

Jag har gått runt i ett år och grunnat över hur jag ska få fram mina känslor i ord. Igår föll alla bitarna på plats, när jag äntligen fick fram vart endaste litet desperata symptom av min längtan. Jag vet att jag borde ha gett upp förlänge sedan, men jag skulle inte kunna leva utan att förklara för dig, vad du egentligen betyder för mig. Det känns som om jag svävar, nu när du vet. Bollen är hos dig, vill du kasta ner den för bergssluttningen, så gör slag i saken och ta i allt du har. Jag bara ler åt att du vet och det finns ingenting som jag inte har sagt.

Och jag skäms inte över att säga att jag hellre skulle lukta rök tillsammans med dig uppe i en stuga i ingenstans, än att leva ett liv i lyx i Hollywood ifrån din närhet.


Now I know Im being used
Thats okay man cause I like the abuse
I know shes playing with me
Thats okay cause I got no self esteem

Now I know I should say no
But thats kind of hard when shes ready to go
I may be dumb
But Im not a dweeb
Im just a sucker with no self esteem


- -
älskar,älskar inte?

Inga kommentarer: