söndag, juli 08, 2007

Tokyo highlife in Pajala!


För första gången kan jag blicka tillbaka på helgen, utan att hitta något att störa mig på eller ångra. Betvivlar inte att det beror på att jag lämnade Gällivare för en visit i Pajala. Skratta om ni vill, men invånarna i Tornedalen sprider en sån glädje omkring sig, för att inte tala om värmen och gemenskapen. Så en stor eloge till Tornedalsbor medan ni här i stan kan fortsätta med eran "Talk to the hand cause the face ain't listening"stil.

Begav mig mot Pajala i fredags, rev ut all packning och spred ut den över hela kusin Elins lya, på och av med kläder av olika slag medan min "svåger" Johannes fick vara smakråd, åt både mig och Ellan. Efter många om och men, nja, kanske och "ser jag fet ut i den här", var vi i en fin form efter några glas vitt.

Dock slutade fredagen tidigt för mig, efter att ha lyckats ta sönder min telefon, som faktiskt fungerade finemang efter en natt på ett avslaget element. SonyEricsson = Kvalité ! Lördagen blev därimot toppen, blev en förfest tillsammans med min gamle vän Lina (Dosan) och hennes kamrater, Plumsepigan och Jossi Gulltuppen, Simon samt hennes pojkvän Rikard. Sen hamnade vi en fest där jag faktiskt kände mig lite vilsen bland alla äldre, som hade någon typ av "återföreningsfest".. Men det var trevligt och min blyga sida, (som även LouiseMarianne har, tro det eller ej.) försvann ganska snabbt.

Sen bar det av tillbaka till Lina, efter vägen fick de sig ett gott skratt när jag drack vinet ur påsen på Gällivarevis. Så vi gjorde slut på "penningpåsen" och diskuterade gamla missförstånd, som att det heter Puberteten och inte Puberten. Väl hemma hos Lina och Rikard blev det lite mer påfyllning av vinglasen, sen ut på Bykorgen. Som faktiskt var en riktig hit, så här under marknadshelgen. Danny befann sig på scenen och jag är inte den som klagar när en fröjd för både öron och ögon befinner sig på samma kvadratmetrar som mig. Hittade mig på gamle bekanta från byarka omkring Pajala samt Gällivarebor som dissade Piteå ihelgen. Mingel med Danny och en efterfest på Mikro, helgen var underbar.

Nu inväntar jag min kära dosa Cecilia som kommer inom några få minuter, förhoppnigsvis =)



- - -

And I've been tryin' everyday to forget you
Now I know that just ain't right
There must be a reason I've met you
Baby you're mine

Inga kommentarer: