måndag, januari 26, 2009

Ute och glider, med snowboard och skider

Have you ever think about that you don´t use that "h", when you speak english? Well they don't, so "Ello".

Det känns verkligen skönt att man har börjat skära ner på utgångar. Visserligen är det ju som en utekväll när man arbetar på krogen, men man tjänar ju penkis istället för att slösa, man ser snygg ut hela kvällen och behöver inte fundera vad man egentligen hävt ur sig under gårkvällen. Däremot lider jag av att passera dansgolven och veta att jag inte får gå dit och skaka loss. :/

Anyway... äntligen har jag funnit mig en trogen Dundretkompis, Anna, thank God, var lite orolig att jag skulle få glida omkring själv i backarna den här säsongen när alla andra bangar. Ondöga åt er! Så dagen började uppe på Dundret, tillsammans med ett åkglatt gäng. Blev galet sugen att ge mig på hoppen, men insåg ganska snabbt att jag vuxit ifrån min våghalsighet och fegade ur. Men en ny grej har jag iallafall gett mig på, "hoppa box", så efter att Jesper instruerat mig och Anna lyckades vi med ett litet trix tillslut ;)

Direkt efter utförsåkningen, begav jag mig hem till för lite matlagning. Somnade dock och blåste på i några timmar, så middagen blev sen denna söndagskväll. Vaknade upp lagomt till att "The Ringer", med Johnny Knoxville i huvudrollen, började på 3:an. Man kan inte annat än älska den här filmen, satt bokstavligen och gapskrattade för mig själv medan Jens låg och sov på soffan.

Har ni inte sett denna tokroliga rulle, var Steve Barker (Johnny Knoxville) spelar förståndshandikappad för att vinna handikappsOS och vinna en massa kosing, blir kär i Lynn (Katherine Heigl) och bara stöter på en massa probs, så är det ett måste vid nästa val av film till myskvällen.

Nu ska jag ge mig på den otroliga vandringen från soffan till sängen, men först ska jag väcka upp min lilla smaragd. Puss!/Loisan

Inga kommentarer: