onsdag, januari 21, 2009

Stal en lista av Maria..

Vad heter du?
Louise
I mellannamn då?
Marianne
Vart bor du?
I Gällivare, på solvägen, samt på norskavägen
Trivs du där?
Som fisken i vattnet ;)
Brukar du läsa horoskop?
Ja faktiskt, tror stenhårt på astron, så jag läser varje dag
Har du körkort?
Yesbox
Äger du några conversskor?
Jajjemän, ett par bör varje människa äga!
Favoritdjur?
Människans bästa vän, hunden, är min absoluta favvo
Vad spenderar du mest pengar på?
Kläder & nöjen
Festar du?
Livet är en fest, så det kan ni hoppa upp och sätta er på att jag gör!
Sprit, vin, cider eller öl?
Det står mellan vin och sprit här..
Brukar du bli för full?
Visst har det hänt, men det är ytterst sällan jag tappar kontrollen.
Antal kudda i sängen?
2 st
McDonald's eller Burger King?
Är inte så mycket för burgare och nuggets smakar väl mer eller mindre lika överallt?
Är du allergisk mot något?
Laktos
Äger du ett busskort?
Icket
Vad åt du till frukost?
Har inte tagit mig till kylen ännu, men när min man kommer hem ska vi nog värma tacos
Hur ser du ut idag?
Nyvaken, iklädd en svart spetstrosa och ett grönt täcke lindat runt mig..
Har du haft sex idag?
Nej
Vad såg du på tvn senast?
Är ingen tvfantast, följer inte ett program, men just nu har jag igång MTV i bakgrunden
Hur svarar du i mobilen?
Det beror helt och hållet på vem som ringer, men oftast "Lollo"
Vem ringde dig senast?
Pappa
Vad sa den du ringde?
Ja det ska du få, snart så, men du? Hur går skolan egentligen? Var ärlig mot mig nu, precis som jag är mot dig..
Antal timmar sömn inatt?
Omkring 6-7 timmar
Sov du ensam?
Rakt inte, kommer inte ens ihåg hur det känns att vara själv längre..
Vad innehåller din favoritmacka?
Måste nog vara fetaoströran från Åhults

Senaste person som sov i din säng
Kusin Axel lånade den över jul
Såg dig gråta:
Det låter vi vara osagt
Fick dig att gråta:
Någon som sa oerhört korkade saker
Du delade en drink med:
Efter helgens bläcka är det som att hitta en nål i en höstack
Du gick på bio med:
Måste ha varit med Mallan när vi såg Mamma Mia, vilket är ett bra tag sen nu.
Du gick på stan med:
Näslund
Skällde på dig:
Näslund :P
Skickade ett mail till dig:
Simon

Har du någonsin sagt "jag älskar dig" och menat det?
Jepps.
Bråkat med ditt husdjur?
Vi brukar kramas, Gus & jag, inte bråka..
Drömt något helt galet och så har det hänt dej nästa dag?
Det händer mig rätt ofta, scary!

Saker:
Tar du droger?
Nepps.
Dricker du?
vad är det man säger? 3 dagar utan vätska, så ja, vissa dagar mer, andra mindre..
Vem är din bästa vän?
Har flera nära istället för en "bästa"
Vad är du mest rädd för?
Att mina barn ska behöva växa upp med skilda föräldrar, det är verkligen högst upp på min "never-gonna-happend-list"
Vilka kläder sover du i?
Trollingar
Var vill du gifta dig?
Las Vegas är väl drömmen, men när verkligheten smyger på, så spelar det ingen roll :)
Har du varit kär?
Yes och så måste jag ju bara lägga till en klassiker: "Men aldrig som jag är nu ;)"
Har du ett jobb?
Två extra kneg, Grand Hotel Lappland samt Ica
Gillar du att ha folk omkring dig?
Jag dör utan min dagliga dos socialtumgänge!

Stuff:
Har du någonsin varit kär i nån du inte haft en chans på?
Om man säger som såhär.. Jag har alltid haft min chans..
Är du ensam nu?
Jo, men bara några minuter till ! wihaa!
Några piercings/tatueringar?
Inget av dem! Len som en babyrumpa
Låtar som ofta fastnar i ditt huvud?
Av någon märklig anledning har en ringsignal från gamla Nokia3310án alltid följt med mig..
Vill du gifta dig?
Jepps, självklart vill man fira kärleken! Och varför missa ett tillfälle att fira^^
Vill du ha barn?
Givetvis, 2-3 :)

Favorit....
Rum i huset?
Flickrummet på solvägen, alla gånger : )
Typ av musik?
Allätare, men speciellt musik som sätter ord på det man känner för stunden..
Månad?
April/maj, våran i norr är oslagbar!

De senaste 48 timmarna, har du....
Gråtit?
Nej
Köpt någonting?
Tyvärr
Varit sjuk?
Frisk som en nötkärna, peppar, peppar..
Sagt "jag älskar dig"?
Yes ;)
Velat säga till någon att du älskar den?
Jajjebox :)
Träffat en ny person?
Jo en på Åhults, som Cissi var nära att springa in i, men som tur var hann jag stoppa det hela innan något trauma utlöstes! ;)
Saknat någon?
Ja, speciellt nu
Kramat någon?
I massor!
Kysst någon?
Mmmmm, mumma :)

Senaste...
Låt du hörde:
'Lazee feat. Neverstore - Hold on'
Film du såg:
Någon som gick på tv, kommer inte ihåg vad den heter
Drink du köpte:
Hänvisar återigen till bläckan
Sak du stal:
Om man nu kan kalla att hämta krubb från Nussifirman, tillsammans med Nussi stjäla;)
Mat du åt:
Tacos
Människa du slog?:
Säkert Cissi :)
Senaste stora bussresan:
Hmm.. Göteborg-Uddevalla I think
Senaste långa telefonsamtal:
Måste nog ha varit mitt och Näslund almost 2 h phonecall
Senaste dusch:
Igår kväll, ska strax hoppa i spolhallen
Senaste irritationen:
Är bara fylld av solsken varje dag numera! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också glömma bort hur det är att sova ensam :P

Louise sa...

Det är verkligen det bästa ;)