lördag, juli 19, 2008

Vi känner till riskerna !

Hoppade in i "gammelvolvon" tillsammans med Näslund, för att hämta Tjäder och Fredidie från malmberget. Han inte längre än till närmsta kurva, så hörde jag att någonting rasade från bilen. Bilen rullade på ett tiotal meter bort, innan jag beslöt mig för att vända om och se vad jag tappat. Näslund, som är något mer snabbtänkt än jag, såg direkt att spegeln från den vänstra backspegeln hade rasat av (?!) och tyckte att det var helt onödigt att ens vända om och skåda en rad glassplitter. När jag åkt tillbaka till splittret och konstaterat att det endast var det som rasat, åkte vi vidare upp till mampa. Gick in en stund, surrade litegranna och sedan ut på gården igen, där Tjäder upptäcker punka. Osis. Men kan man förvänta sig något mer av Mrs.Brighthead, som kör över splitter som hon själv spritt omkring sig. I don't think so. : /

Inga kommentarer: