måndag, juli 14, 2008

Stämningshöjaren Nr.Uno!

Nämen titta vad jag spanade in på bluebox.se, Orangino, sällskapspelet som är rena stämningshöjaren på förfesten/efterfesten. Fick upp ögonen för detta ruskigt roande spelet när jag var nere i Uddevalla på besök hos en av Kays polare. Tydligen skulle det vara svårt att få tag i, men Bluebox är ju känt för att vara en liten räddare i nöden! =)

Orangino är spelet bakom TV3s program Menduro och går ut på att jämföra vår uppfattning av oss själva och varandra. Slumpen avgör vem som sätts på prov på vilka egenskaper. Den som är mest samstämd med sina medspelare är tydligast för sin omgivning och vinner spelet. Den som ser sig själv som störst, bäst och vackrast har snarast oddsen emot sig. Självinsikt är alltså det viktigaste i det här spelet och gör er redo för att ta ner alla "dumdryga" typer på jorden ;)

Fick dessutom ett samtal av Näslund precis, i skrivandets stund befinner hon sig i Luleå. Hon var måttligt irriterad över att skorean hade fattigt på små storlekar och uppmanade, fröken-size-38/39 (dvs moi), att snarast bege sig till paradiset. Så det är inte dåligt att stå stadigt på jorden vissa gånger :P

I övrigt funderar jag om jag & Näslund har någon form av parapsykologi. Medan jag läste om spelet "Hur fan visste du det?" på bluebox, så höll Näslund precis i spelet i handen och undrade om hon skulle inhandla det. Helt utan att någon ens nämnt något om spel innan. Telepatiskt må jag säga. Så nu är den här kretsen 2 sällskaps spel rikare till förfesten, great!=)

Inga kommentarer: