torsdag, februari 08, 2007

Den gröna vågen.

Den gröna vågen tycks ta mig med storm. Grönt ska tydligen vara den utmärkta färgen i ett umgängesrum. Grönt är psykets färg och man menar även på ett gröna nyanser gör individen öppen för drömmar. Gröna toner stimulerar ömhet och generositet och har dessutom en tröstande verkan. Vidare är grönt en behaglig färg för ögonen att vila blicken på och uppmuntrar till lek. Grönt betyder KÖR i trafiksignalerna och politisk beteckning - miljöpartist.
Grönt brukar förknippas med;
  • Ungdom
  • Växtlighet
  • Helande
  • Harmoni
  • Rikedom
  • Balans
Precis som många andra modeinriktade människor, så är även jag svag för just grönt. Den gröna vågen har hållt i sig ett bra tag nu och jag tror att den gröna trenden kommer att hålla i sig ett bra tag till. Inser att färgen tycks förfölja mig ända sedan barndomsben.

Belysningen inne i min processor den skiner grönt, min cykel är grön, ögonen mina är skarpt gröna, bh'n som jag bär just nu är grön, likaså mina panties, min nu röda fondvägg är inom en snarframtid grön, en stor del av mina träningskläder är gröna, en grön jacka, gröna täckisar, gröna smycken, grön make-up, skjortan den är grön och även ett flertal t-shirts samt några tröjor har samma kulör. För att inte tala om inredningen i mitt rum när det görs om. Då snackar vi kuddar, vaser, ljus, sängkläder, gardiner och allt annat kraffs som hör inredning till. Som ni kanske har märkt är hela min blogg grön. Det var vad jag kunde komma på sådär på rakarm.

- - -
Måste inhandla ett par skor, har en massa högklackade skor samt andra skor som inte passar in i de här breddgraderna, så imorgon bär det av mot Luleå med Cissi, för att inhandla lite välbehövliga saker. Nu kallar sängen Sleep tight kakor! //Louise<3

1 kommentar:

Anonym sa...

och jag är grön av avund, för ditt rum kommer bli nice! ;)