onsdag, september 13, 2006

Samhället vi lever i.

Skola, träningar, plugga, sociala med familjen, vara med vänner och parta. -less,less,less.
Veckorna är identiska, nunorna man möter på stan är alltid de samma, surret om folk med folk är alltid likadant. Gällivare, det ni ser är den vackra naturen, men stanna upp ett slag och du inser troligtvis ganska kvickt att det du ser inte är det samma som att uppleva tillvaron.
Du kommer hit, alla ser dig, varenda en vet att du är ny i stan, alla har ögonen på dig, ett fel steg och du är stämplad.
JAG VILL TILLBAKA TILL AYIA NAPA!!

Jag vill förändra, förbättra och göra någonting vettigt av mitt liv, jag vill inte att veckorna ska rulla mig förbi. Jag vill inte åldras utan att stå på en stabil grund här i livet, jag vill vara riktigt bra i skolan, jag vill ha en vältränad schysst kropp och äventyr varje dag.

I måndags var jag med Ettan på hennes fotbollsträning, det var ju som några år sedan man sparkade boll. Kändes ganska skojigt, men jag vet faktiskt inte om jag har tid för tokspring efter någon boll. Jag har ju tänkt inhandla ett årskort på gymmet och väcka musklerna som legat i ide allt för länge. Sen har jag ju dansen som är två ggr i veckan + att jag hade tänkt spendera några kvällar i spinninglokalen också. Stora planer. Igår var jag och Cissi på gymmet, ska jag vara helt ärlig så var det mycket snack lite verkstad, men jag vill iallafall ge det en chans.

mojslojs tipsar:
Promoe - Headache
Mando Diao - Long before rock'n roll
Nelly Furtado - Afraid
Freddie - Glider i sommartider

Inga kommentarer: