måndag, september 04, 2006

Det här är mojslojs som bangar ut, SLUT!


Helgen har varit fin, rätt lugn för min del. I fredags tog jag och Carro vårt pick & pack och stack, till byn där det inte var allt för mycket liv. Tro det eller ej, hur som helst så förvånar det banne inte mig, folk ringer och har fått för sig att det är fet sväng i Carro's stuga, det är ju också vettigt, inte ens vi själva befann oss där under kvällen. Vad ska man säga? Jajo, Gällivare!

Hur som helst så var det planerat att jag skulle hem vid 00.00 tiden på lördag, men eftersom att de ändå blev en sväng till Gve tidigare, så beslöt jag mig för att stanna i gve, istället för att fara tillbaka. Var uppe i Mbgt med vänner, bekanta och andra välkända nunor. Svek gänget rätt tidigt, klyftigt med tanke på att jag faktiskt skulle upp klockan 06.00 för inventering på söndag. Fick mig någon timmas sömn, sedan slet jag mig upp ur mina härliga lakan 05.30, slängde på mig kläder och i mig frukost, stack till Ica och dit kom även Cissi, packad fortfarande, men det är så det ska vara. Ska man ta såå ska man, kanske fröken Notstrands motto?=) huhu. Det blev ett låångt arbetspass, hela 12 timmar faktiskt, nåväl det var lätt värt pengarna eftersom att man annars bara hade sovit bort dagen.

Efter jobbet försökte jag roa mig så gått jag kunde, umgicks och sen somnade jag på stört när jag la mig i sängen. Imorse vaknade jag upp klockan 07.00, för att sedan somna om i tron om att jag skulle vakna kring 08.00 tiden. Nej, nej jag vaknade 20 minuter innan lektionen började, bussen hade gått och jag fick ringa runt om skjuts, great. Fick till och med sminka mig i bilen, finfint, svar nej. Var nöjd med mitt schema till en början, men nu har dom lagt in mer lektioner på måndagen så jag slutar först 14.45, bravo!! Efter skolan drog jag mig hem, Caroline har varit på besök och nu håller jag på att städa i rummet. Ikväll vet jag inte vad jag ska göra, hoppas på något givande tidsfördriv iallafall.

På tal om ingenting:
För dig är det här är det en helt vanlig måndag,
för mig är det vändningen i mitt liv.
Tack du som fick mig att vilja.

'Jag tror att han är en ängel,
för han skrattar som om inga faror fanns
hans hjärtas djup är som djupaste vatten
hans tanke når högt, högre än det högsta berg'

Det här är mojslojs som bangar ut, SLUT!

Psst! tankvärt:
Freddie - Glider i sommartider

Inga kommentarer: