tisdag, oktober 30, 2007

Man skulle vara horan, madonnan, smart..

Ånej Denise! Vi var tydligen inte dom enda om att hitta dessa underbara 'Salt & Peppar' dräkter inför halloween, typiskt! Vi som skulle tillverka egna nu när dom var slut i lager på bodega. Äsch! Orkar inte klä ut mig helt enkelt, har ingen lust att beblanda mig med alla dessa trashiga skolflickor, poliser, nursebrudar och nån killa med ölhatt på skallen? Så typiskt Gällivare..





I övrigt är jag måttligt irriterad över att jag fyller 18 år en vecka efter Halloween och smita in på krogen finns ju faktiskt inte på min världskarta. Det är alltid nån brud som inte tål konkuransen och tjallar att man är en och en halv vecka för ung, huhu.
FUCK SVENSK ALKOHOLPOLITIK!

Det känns som om gnistan dött ut, jag är fylld med agg och känner mig som en varg, upptryckt i ett hörn, där människan petar på mig med pinnar. En evig väntan på ett bombnedslag.

Hur kan världens mest energiska person vara så fruktansvärt less och uttråkad? Min teori är att det blir för mycket av det goda att vara jag, helt enkelt. Skämt, galna ideér och bara vara totalt urflippad är ju min vardag. Snälla världen, kan jag få något tillbaka som ett bevis på uppskattning, på all energi jag givit?

Återigen ett urklipp ur Säkerts! supersanningar.

De säger att det är kul att vara ung och fri
Fri från vadå, från förpliktelser, tjenare
Man skulle va' horan, madonnan
Smart och korkad på samma gång
Man skulle ha en kille med bil
Man skulle ha en silverring
Jag var inte ens kysst
Men jag visste vem jag var

Inga kommentarer: