lördag, oktober 20, 2007

I sanningens stund.

Hösten övergår sakta men säkert över till vinter. Kylan börjar svida allt mer om natten och jag delar min tid med funderingar, i mina mullvadsbruna sängkläder. Ljusens lågor runt om i rummet är alldelles vindstilla, varken vindar eller fingrar smeker under mitt tak. Jag vill förbli fri, men en outhärdlig känsla har slagit knut på mitt motstånd och omvandlats till en grå sten liknande klump i botten av mina ljumskar. När kärleken spirar i ens omgivning, kan väl inte en själ förmå att blunda för ensamhetens bubbla man lever i. November, ger mig inte bara nyckeln till friheten i en vuxenvärld, utan begraver även mina sorger under sitt snövita täcke, utanför mitt fönster. November smek min panna med dina oskuldsfulla flingor, låt dem dala över marken omkring oss, låt dem hela ensamma själar som blev serverade en brustna hjärtans höst.

- -
Alica Keys - No one

Inga kommentarer: