onsdag, november 29, 2006

You're Irreplaceable<3

En skolfri dag är aldrig fel, speciellt inte när den byts ut mot en tripp tillsammans med en drös glada människor. Vaknade upp klockan 05.30, slängde mig i duschen, hoppade i kläderna och donade med sådant som hör mornarna till, dock hann jag inte få i mig någon frukost.

Väl framme i Luleå besökte vi universitetet, trodde att det skulle vara hur långtråkigt som helst, men det var faktiskt ett rätt så givande besök. Fick provsmaka lite olika rätter från olika länder, bland annat från Palestina, Kina, Frankrike med flera. Vissa smakade lite sämre än andra, men ärligt talat så gick det mesta ner, var utsvulten.

Vi var även bjudna på teater, men eftersom att mer tid för shopping är guld värt för mig,Ettan och Cissi så teater; Tack, men nej tack! Efter dagens runda bland Luleå centrums utbud av affärer, så inhandlade jag mig ett par bruna Fornarina stuprörsbraller, ett siden linne, ett lila bälte, en blå stickad tröja och ett rutigt pannband. Nu är jag hemma och ska nog bara stanna inomhus resten av kvällen, otroligt nog.

- - -
Skillnaden är att..

Du är på en ständig flykt från dina bekymmer

Du gör dig av med alla föremål som påminner dig om min närhet
Du blundar för dina känslor

Jag bearbetar det som tynger mig

Jag betraktar din skönhet på fotona i mitt hem

Jag lever i en känslomässig slänggunga


Trots det, så vet Du lika väl som Jag

Kärleken hinner ifatt dig en vacker dag.<3




You're irreplaceable..

Inga kommentarer: