måndag, juli 17, 2006

Myshelg med Linda Rosing

Hela min helg har varit fylld av en massa mojs, har fiskat ätit gott, socialat med familjen och så har jag läst en bok som jag lånade av min väninna Elin.

Boken som jag lånade har precis kommit ut och heter 'Den nakna sanningen', det är en självbiografi skriven av tidernas skandaldrottning inom svensk media, Linda Rosing. Hon berättar om sin barndom, hur hon var som person och hur hon blev känd. Jag är ingen bokslukare men den här boken läste jag ut på 2 dagar. Innan jag läste den här boken har jag haft förutfattade meningar om den här dokusåpa kändisen, men nu i efterhand så tycker jag att hon är en riktigt härlig och varm tjej.

Tänk er att hon fick mig att känna ett agg mot en av mina föredetta förebilder, krönikören Linda Skugge. Jag rent ut sagt stör mig på Skugge, när jag ser saker och ting från BB stjärnans synvinkel. Det är en väldigt bra frågeställning som Rosing hade, 'vad är Linda Skugge för en förebild för sina barn? Hon mobbar andra kändisar i sina krönikor!'

Linda Rosing har varit med om en hel del saker i sitt liv, hon har träffat på en hel del olika typer av män, hon har varit en småstads tjej och blivit uppvuxen utan en mammas stöd. Hon har gått igenom skönhetsopperationer pga. mobbing, blivit våldtagen, festat med kändisar och vikt ut sig i Slitz. Det är bara några av sakerna som man får läsa om i hennes bok.

Läs den här boken, bli fast i läsandet, bli fylld av glädje, se möjligheterna, bli förbannad och få en annan synvinkel på Sveriges största "bimbo".

Läs mer på: http://bokia.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185499056

Inga kommentarer: