torsdag, juli 27, 2006

Legally Blonde & Johnny Cash

Gahh! Så galet! Slängde i lite blonda slingor i håret på kompisen, tänkte att man kan ju testa lite på sig själv också. Nu sitter man här, med blond jäkla färg i håret, väntar på helspänn på ett förhoppningsvis bra resultat!

Så här i väntan på att få kliva in i duschen så kan jag ju berätta att jag såg en toppen bra film här i dagarna tillsammans med min kära. 'Walk the line', en dramarulle som handlar om legenden inom countrymusiken, Johnny Cash. Han är en ung kille, är en fena på att sjunga psalmer och han har stora musik drömmar. Hans familj är fattig och han får arbeta hårt som barn, hans bror som han alltid sett upp till dör, då de två bröderna arbetar med en sågmaskin. En dag får Johnny och hans band chansen att spela inför en uttråkad chef i en musikstudio, det leder till skivkontrakt. Cash blir allt större, fansen blir att fler men han tycks ändå inte leva upp till sin stränga faders förväntningar. Joaquin Phoenix bär upp den svarta kostymen som om han vore född till rollen. Cash's livs största kärlek June Carter, spelades av Reese, den söta flickan från filmen 'Legally Blonde'. Tänk er att de under 6 månaders tid har lärt sig att sjunga låtarna i filmen, så ingen dubbning här inte. En suverän film, som minst sagt är sevärd.


På tal om allt och ingenting så ska jag nog bege mig in i duschen nu. Håll för guds skull tummarna för min frilla nu //louise<3

Inga kommentarer: