onsdag, december 20, 2006

Likt en bok med blanka sidor..

My way or no way, du kan inte ha mig lite när det passar. Antingen tar du hela mig som jag är, eller så går jag min väg. I månader har jag väntat, på ett ord från dig, en ton från dig, som väcker hoppet inom mig. Du säger en sak men menar en annan, känslomässigt störd blir jag av dina sanna lögner. Dina 'Ja', som hastigt ändras till 'Nej', ditt sätt att vela mellan glädje och knas gör att mitt liv står still. Egentligen förstår jag inte vad jag ivrigt väntar på, men jag antar att någonstans inom mig finns det en glöd, som är värd att kämpa för.

'You just keepin' it hot, Du ger mig falska förhoppningar, genom att stöta bort mig, för att sedan komma tillbaka till mig. Kanske är det ett sätt att veta att jag finns där, lika förtjust i dig som tidigare. Sådär så att du vet att jag inte står emot dig om du trycker in mig i ett mörkt hörn. Eller är det så som jag hoppas, att du känner precis som jag, en evig längtan inom dig. Släpp taget om din oro, gräset är inte grönare på andra sidan. Sluta jaga paradiset, det har aldrig existerat, det hör till vår vardag att stöta på trubbel. Så låt oss ta itu med dem tillsammans. Stum från ord, likt en bok med blanka sidor blir jag utan din nakna kropp mot min i gryningen. //En som längtar.

Inga kommentarer: