torsdag, december 07, 2006

Destiny calling

Snopp! Har verkligen inte varit aktiv att klottra ner min vecka här på internet. Har faktiskt haft fullt upp med annat, som skola, dans och ett evigt hajkande med polarna.

Förra helgen begav jag mig mot byn för att fira kusin Sandra som tog steget in i vuxenvärlden. Var faktiskt oerhört behagligt att ta sig bort från Gällivare för en sekund, behövs inte någon längre resa för att känna sig fri från fördommar och ett ständigt struntprat. Vi bakade tårta på dagen och så tillagde jag och Denice middagen, för att sedan under kvällen åka in till Kiruna för att parta loss där. Förfestade hos Sara och sedan hamnade vi på någon fest och till min stora förvåning var ju en polare från Gällivare där, så vi sammanstrålade och gjorde kvällen helt enkelt. =)

Den här veckan har jag pallrat mig till gymmet, duktig Lollo. Igår var jag,Cissi och Mallan på badhuset för att plaska runt lite i bassängen. Det var som ett tag sedan man spenderade lite av sin fritid där, så det var roligt. Blev en mysig kväll med Mallan, Cissi och Aj igår, knaprade chips med dipp och en karra påse i högsta hugg. Och ihelgen ska vi ha riktigt kul, för att inte tala om nästa vecka, då ska vi mysa hela veckan lång hade vi tänkt, med glögg, peppisar och annat mojs. :)

Har en hel del rester i skolan, känns tugnt, men det är väl bara att klättra upp igen när man tappat fästet och trillat ner antar jag. Gjorde iallafall bort matteprovet idag, är inte riktigt säker på att det gick vägen, men får la hoppas. Imorgon ska jag göra bort engelska provet, för det är tydligen sista chansen innan jullovet. På tisdag tar jag itu med geografirpovet som jag skjutit på framtiden och sen blir det spanska prov och kompletering av nkprov på torsdag. + att jag har en restuppgift i samhällsen också, om hur jag hade röstat om det vore val idag. Som ni ser är det en hel del, men jag måste fasiken ta itu med det nästa vecka.

Inatt kommer pappsen att väcka mig för det är nämligen så att den första svensken någonsin som ska upp i rymden inatt. Christer Fuglesang, ett namn vi alla kommer att minnas och var namn kommer att vara med på tv, historieböcker, frågespel med mera. Så vi ska minsann sitta bänkade framför tv'n hela familjen och dela detta faktastiska ögonblick med resten av världen.

Nä nu börjar jag att bli lite trött och så börjar ju Sex and the City om cirka 2 minuter. Dags att pysa framför tv'n dårå. Psst! Melody Clubs senaste album, "Scream", värt att tanka hem:)


Inga kommentarer: