måndag, augusti 07, 2006

Lulekalaset -06

Trött, hes och allmänt sliten efter kalasandet i Luleå igår. Denna lilla resa var absolut inte planerad, bestämde oss timmarna innan tåget skulle gå. Vi tjejer ska ju duscha, välja kläder, sminka och styla frillan in i det sista, så vi hade verkligen inte gott om tid. När vi befann oss på tåget kändes det skönt att lämna Gällivare igen och konstigt nog så trivdes jag med tanken av att inget var planerat. Väl framme i Luleå, hämtade lite krubb och satte oss på kullen mitt emot busstationen för att käka. Efter några timmar gled vi in på området och minglade bland folket, blev en riktigt givande kväll och eftersvänget var som alltid annars mest uppskattat från min sida.

Det har verkligen varit en toppen sommar hitills, Kiruna festivalen levde inte riktigt upp till mina förväntningar, men PDOL och Lulekalaset gav iallafall mig lyckorus så det räcker och blir över. Nu hoppas jag bara på ett toppen bra avslut av det här sommarlovet, jag har mina planer, får se hur jag lyckas med dem.

-Du väcker äventyrliga tankar inom mig ;)

Inga kommentarer: