lördag, januari 01, 2011

Mitt stormande 2010

Minns nyårsafton 2009/2010 som igår och nu är det redan 1 helt år sedan. Det har hänt en hel del sedan dess och jag ångrar ingenting. Det här är nog det första året sedan barnsben som jag inte har någonting att ångra. Inga dumdristiga val, bara kloka saker som bara har varit till min fördel.

Så vad har hänt? Vi kör en snabbresumé..

Januari, För de flesta en mörk och dyster månad.. men hos mig var det solsken varje dag. Träffade "HAN" i december, en once in a life time, som man inte låter gå en förbi. Blev "dumpad" innan jag han "dumpa" och flyttade ut. Var inte alls sugen på att fira nyår i Gällivare med diverse par, så jag tog min, också nyblivne singel, till vapendragare i handen och for till Luleå. Vilket resulterade i en oförglömlig och minst sagt galen kväll. Efter allt nyårsfirande blev ingen gladare än jag, när Kristoffer återvände till Gällivare för ytterligare 2 veckors jobb. Det var faktiskt han som sparkade mig i baken och fick mig att ta itu med saker som jag vill med mitt liv. Samma dag som han lämnade Gällivare, den 16:e Januari, sökte jag in på frisörskolan i Stockholm. Vi tog farväl och var båda två inställda på att kanske aldrig mer ses. Dagen efter tog jag tåget till honom i Boliden.

Februari,Mars,April,Maj,Juni stavas: D U B B L A S K I F T! Jag insåg att det var pengar på hög som gällde inför hösten, då jag inte kommer att ha någon inkomst. Varje lediga dag jag kom över spenderades tillsammans med Kristoffer. Boliden kom under våren att bli som en slags "tur fri" zoon för mig. I Mars gjorde jag intagningsprovet till frisörskolan i Solna och kom in.

Början av sommaren spenderade jag på Ica & på Jeansgruvan. Sen blev min mor sugen på en utlandsresa och varför inte tänkte jag, så det blev en impuls resa till Tunisien för oss två. Mitt hjärta skulle egentligen vara borta på jobb hela halva sommaren, men så blev det inte. Vi kunde spendera precis hela våran första sommar i Gällivare, Boliden, Stockholm & Luleå tillsammans.
Förutom att jobba och gossa, handlade det mesta om att få tag på en bostad i Stockholm. Alla var skeptiska, med tanke på bostads bristen i vår huvudstad. Men vi skrev ett charmigt mail och skickade ut till de lägenheterna vi var intresserade av. Det var fler än förväntat som hörde av sig och vi fick faktiskt mer respons än vad vi hade väntat oss. Vi fick en etta i vårberg i 3 månader.. mysigt tänkte jag. Vårberg. Låter inte alls så tokigt. Trodde jag. Det kändes som att vi hade lämnat Sverige. Vårbergs centrum kändes som att man hade lämnat hotellrummet i Turkiet för att springa iväg och köpa vattenflaskor. Det var verkligen inte my cup of tea, men vi hade i alla fall någonstans att bo då jag började skolan i Augusti. De första veckorna gick förbi med en rasande fart och i början av september flyttade vi till Bagarmossen. Kanske inte heller det mysigaste av ställen, men betydligt bättre och lugnare än i Vårberg. Bodde där i 4 månader, tröttnade på hon vi hyrde av. Blev erbjudna en lägenhet i Bromma och ingen tackar väl nej till att bo i de mer norra delarna av stan?

Så det är alltså där jag är just nu i livet..
I Bromma, snart färdig på frisörskolan, har bara slutproverna kvar. Sen återstår det 2 års praktik. Och om jag har praktikplats? Jojjomensan. Vadå bostadsbrist och frisörjobbs brist? Inte vad jag har märkt av i alla fall ;) Bor tillsammans med min (kanske inte första kärlek, men första äkta,riktiga) kärlek. Ni vet sådär så att man kan se sin framtid tillsammans. Det känns underbart och tryggt.

Och så avslutar vi med några klassiska "årets"..

Årets Roligaste:Frisörskolan
Årets Tråkigaste:Kan inte komma på något tråkigt från 2010 =)
Årets Snyggaste:Min kille,sambo och blivande man Kristoffer!
Årets Mest Använda Citat:"Va troru själv?"
Årets Fulaste:Underbett, snebett, överbett you name it. Sorry.
Årets Nya Bekantskap:Solanki familjen + respektive, samt hela min frisörklass =)
Årets Låt :Straume - Alor On Danse
Årets Händelse:Att jag lämnade Gällivare för Stockholm
Årets Singel:Cissi Nutti!
Årets Sexigaste:Min tatuering på låret ;)
Årets Lärdom:Alla frisörgrunder
Årets rätt:Indisk Garam Masalagryta

Inga kommentarer: